Nieuwbouw Schouwburg

Frank-4.jpg
Door Frank Cornet op 25 november 2022 om 15:00

Nieuwbouw Schouwburg

Na jaren van overleg is in de raadsvergadering van 24 november unaniem besloten tot een grote verbouwing en uitbreiding met filmzaal, kleine toneelzaal, horeca, oefenruimtes voor dans en werkplekken.

Cultuur is voor ChristenUnie Velsen heel belangrijk.
Het biedt ontspanning, inspireert en brengt inwoners samen met allerlei verenigingen.
En daar hoort een goede lokatie bij.

Met het plan dat nu is goedgekeurd wordt na veel overleg de Schouwburg gerenoveerd en uitgebreid met een vlakke vloerzaal, horeca en filmzaal. Hier is ChristenUnie Velsen heel blij mee. We zijn in het proces kritisch geweest. Niet omdat we het niet wilden, maar omdat het over veel geld gaat, waarvan we dan ook zeker willen weten dat het goed besteed wordt.
Om als raad de realisatie van de plannen goed te monitoren zijn we mede indiener van de motie voor de klankbordgroep en daarnaast nemen we natuurlijk alle aanbevelingen mee uit het rekenkamer rapport "Grote Projecten".

Door allerlei verschillende podia bij elkaar in één cultuurgebouw samen te voegen, kunnen deze elkaar versterken, waarmee dit plan de meeste garanties geeft voor een toekomstbestendig plan.

Labels: , ,