Terugblik Thema-avond Zorg van Morgen

IJmond

Terugblik Thema avond Zorg van Morgen

Op woensdagavond 18 oktober 2023 organiseerde ChristenUnie Velsen in samenwerking met ChristenUnie Haarlem een thema-avond over De Zorg van Morgen.

De avond begon eind van de middag met een interessante rondleiding door de Engelmunduskerk in Oud-Velsen, de op 5 na oudste kerk van Nederland.

18 okt Thema Avond Zorg NassiDaarna genoten we van een gezamenlijke nassi maaltijd, verzorgd door Reijer en Saskia Kooij.

Om 19:00 konden we dan de inhoud in gaan, onder leiding van Rosa Barth (steunfractielid CU Velsen) en Frank Cornet (fractievoorzitter CU Velsen). Na een inleiding op het thema werden aan de hand van een aantal stellingen mooie gesprekken gevoerd over hoe we de zorg in de toekomst zien. Hoe we ons daarop kunnen voorbereiden, niet alleen als overheid, maar ook hoe we zelf kunnen zorgen dat we minder afhankelijk zijn van schaarse professionele zorg en meer voor elkaar kunnen zorgen.

Thema-avond ZorgBij deze gesprekken hadden we mooie inbreng van

• Stephanie de Wildt van De Moerberg (een verzorgingshuis van Zorgbalans),
  • Hendrike Sjouke van Tandem (een mantelzorgorganisatie),
  • Frank Visser (fractievoorzitter CU Haarlem) en
  • Michel Klein (Statenlid CU Noord-Holland en kandidaat Tweede Kamer).

De presentatie, zoals die gisteren is gebruikt, kunt u downloaden via deze link.
Mocht u nog een bijdrage willen geven voor deze avond (we hebben huur betaald, waarmee we weer hebben bijgedragen aan het onderhoud van de kerk), dan zijn die via onderstaande betaalwijzen van harte welkom!

Donaties Welkom

Donaties voor deze avond zijn van harte welkom

• op NL25 RABO 0383 6568 18 t.n.v. ChristenUnie IJmond, onder vermelding van "Donatie thema-avond 18 oktober"
  • via de hiernaast staande QR code