Verkiezingsuitslag

Uitslag GRV 2018 CUmaandag 26 maart 2018 14:55

De Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart jl. liggen inmiddels achter ons.
In Velsen hoopten wij als ChristenUnie een 2e zetel te behalen.

Dat is niet gelukt. Het blijft bij 1 zetel. Zijn wij (Fractie & Bestuur) teleurgesteld? Eerlijk gezegd was er na de uitslag wel sprake van teleurstelling, maar toch ook dankbaarheid dat we voor de komende 4 jaar weer in de Gemeenteraad van Velsen zitten. We stappen over de teleurstelling heen en gaan door. De Fractie is een mooi team met Leen de Winter (Gemeenteraad), Elsa Waljaard en Frank Cornet (beiden Steunfractie). En verder hadden we in de aanloop naar de verkiezingen nog 12 prima kandidaten die ieder voor zich hun inzet hebben getoond.

In Heemskerk hoopten wij op 1 zetel. En hoe dicht zaten we er bij. Maar helaas die zetel komt er dit keer niet. We hopen natuurlijk dat het in 2022 anders zal zijn.
Wanneer we terugkijken op de aanloop naar de verkiezingen dan zijn wij als Bestuur dankbaar voor de inzet van de Fractie in Velsen en zeker ook voor de inzet van Timo Joosse in Heemskerk. En onderwijl zien wij het ledental stijgen. In de IJmond hadden wij in 2014 76 leden. Inmiddels hebben wij 105 leden. Dat is een mooie stijging die laat zien dat de ChristenUnie een partij is die groeit.
Met de steun van velen en in geloof gaan wij de komende 4 jaar verder. Ons geloof in God willen we graag een stem geven.

Bestuur ChristenUnie IJmond

Reijer Kooij, Ries de Kogel, Frits Korf