VERKIEZINGEN 17 MAART 2021

VERKIEZINGEN TWEEDE KAMER 17 MAART 2021

Op 17 maart a.s. mogen we weer onze stem uitbrengen voor een nieuwe Tweede Kamer. Voor het eerst verspreid over 3 dagen ( 15, 16 en 17 maart ) met voor 70+ de mogelijkheid om schriftelijk te stemmen. Het verkiezingsproces wordt beheerst door COVID. Maar het gaat toch om meer?

Het Verkiezingsprogramma van de ChristenUnie met als titel " Aandacht voor wat echt telt "( klik hier en u kunt het lezen) spreekt hoop uit in moeilijke tijden. Belangrijk is om vooruit te blijven kijken naar de wereld na corona.

De CU heeft weer een mooie lijst met voor u bekende en ook minder bekende namen. Onze buren van de CU, de afdeling Haarlem, hebben hun fractievoorzitter Frank Visser op de lijst staan op plek nummer 11. Hij is tevens werkzaam als beleidsmedewerker bij de Reizigersvereniging Rover. Met passies voor duurzaamheid en openbaar vervoer, fietsers, groene woonwijken en gericht op zaken die efficienter, socialer en rechtvaardiger kunnen. En op plaats 45 staat Frans Blok,  (Voorganger Pinkstergemeente Immanuel Haarlem, tevens bestuurslid VPE ) Hij zegt : " .... Wat mij drijft als kandidaat voor de ChristenUnie is de overtuiging dat Christenen de opdracht hebben om voor hun land en overheid tot zegen te zijn. Jezus sprak het meest over het Koninkrijk van God. Dat koninkrijk is daar waar mensen leven naar het voorbeeld van Jezus en vanuit de kracht en liefde die God geeft. Dat Koninkrijk is onzichtbaar, maar wordt zichtbaar door onze inzet en dienstbaarheid op alle terreinen van het leven - dus zeker ook in de politiek".

Een prachtig statement.

Kortom alle reden om weer onze stem te mogen uitbrengen. Zo vanzelfsprekend, maar tegelijkertijd zo bijzonder dat wij dat recht hebben. Er is sinds 1970 geen opkomst-/stemplicht meer in Nederland, maar stemmen is wel een (voor) recht.

Gaat u ook uw stem uitbrengen?

En denkt u nog aan de enquete die we vorige week naar onze leden hebben gestuurd?  We zouden het erg op prijs stellen als al onze leden deze invullen.

Reijer Kooij

Voorzitter Bestuur CU IJmond

Lees hier het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie