Nieuwsbrief oktober 2016

Spoorwegen en netwerken

Afgelopen september zijn we met de CU van Provinciale Staten en regio NoordHolland op werkbezoek geweest en hebben we een rondleiding gehad door het prachtige bollenstreekgebied bij Lisse en Hillegom. Thema: de Duinpolderweg. Een gezellig nuttig samenkomen waarbij we naast het gesprek over de Duinpolderweg veel ervaringen en vragen met elkaar konden uitwisselen.

Netwerken en sporen uitzetten

Het gaat goed met de ChristenUnie Velsen. In de Raad praten we actief mee over allerlei onderwerpen en we ervaren dat het niet uitmaakt of je vanuit een eenmansfractie praat of vanuit een fractie met meerdere zetels.

Groot voordeel is dat we steeds breder georiënteerd raken op heel veel onderwerpen. Daar oogsten we steeds meer respect mee. Ook IJmondiaal (samenwerking Velsen, Beverwijk, Heemskerk) maken we stappen. In de afgelopen periode is er zelfs een gezamenlijke strategische agenda tot stand gekomen.

We geloven in samenkomen en luisteren naar elkaar. Beleid voeren vanuit de praktijk-ervaringen. Over deze ervaringen praten we jullie heel graag bij op een van de komende netwerkavonden.

Netwerkavonden in Velserbroek, Santpoort en IJmuiden

Als ChristenUnie-Velsen organiseren wij 3 netwerk-avonden. Deze avonden zijn bedoeld voor geïnteresseerden die graag meer horen en leren over het beleid en de actiepunten van CU-Velsen en die eventueel ook hun eigen inbreng willen leveren en ideeën willen aanreiken aangaande ontwikkelingen of vraagstukken in de eigen woon- of  leefomgeving.

Thema van deze avonden zal zijn:

Toerisme & Industrie, Milieu & Duurzaamheid. Kan dat hand in hand gaan?

De vorige netwerkavonden hebben wij ervaren als een enorme steun in de rug voor ons werk. Wij komen dan ook graag terug op de toen door jullie ingebrachte zorgen, knelpunten en ideeën.

Leen de Winter zal u verder informeren over de laatste ontwikkelingen, Job Rosenhart zal als ervaringsdeskundige vertellen over het milieu en we gaan weer interactief aan de slag met elkaar.

We heten u welkom vanaf 19.45 u en eindigen zo rond 21.30/21.45

Dinsdag 25 oktober - Velserbroek - Polderhuis – Vestingplein 58

Dinsdag 15 november - Santpoort-Noord - ’t Mosterdzaadje - Kerkweg 29

Maandag 21 november - IJmuiden - BK – Dokweg 17

Natuur, Industrie, Duurzaamheid, Werkgelegenheid, Ruimte

Afscheid Laura als steunfractielid

Vanwege persoonlijke omstandigheden moet Laura Remkes helaas stoppen met haar steunfractie-werkzaamheden bij de ChristenUnie Velsen. Wij willen haar bedanken voor haar bijdrage en ondersteuning aan de fractie de afgelopen jaren.

Voor de aankomende periode zoeken wij, in voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen 2018, mensen die met ons mee willen denken en helpen, zowel binnen de Fractie als in het Bestuur. Op de netwerkavonden kunt u langskomen en nader kennis met ons maken. Voor meer info: fractie@velsen.christenunie.nl

Tot slot

ChristenUnie Velsen voelt zich betrokken en thuis in de gemeenteraad van Velsen.

Met veel enthousiasme neemt de fractie deel aan de beraadslagingen en is er veel contact met de burgers, bedrijven en maatschappelijke instellingen van Velsen om zo tot goed afgewogen besluiten te komen. We zijn onderweg met koffers vol uitdagingen, plannen en ideeen. We richten ons op het 'recht doen aan wat goed is en vrede brengen daar waar onrust is'. Met de Bijbel als leidraad in onze beslissingen. Graag willen we deze ervaringen met jullie delen op onze Netwerkavonden.

Nogmaals van harte uitgenodigd. Wij kijken uit naar jullie komst.

Leen de Winter

Fractie en Bestuur