Frank Cornet lijsttrekker van ChristenUnie Velsen

FrankCornet.JPGmaandag 10 mei 2021 22:40

Frank Cornet (1961) uit Santpoort Zuid wordt de lijsttrekker van de ChristenUnie in Velsen voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2022.
Frank is sinds november 2017 steunfractielid van de CU Velsen en is werkzaam als zelfstandig adviseur op het gebied van duurzaamheid en klimaat. Van 2016 tot medio 2021 is hij bestuurslid van Energiek Velsen. Frank is kerkelijk actief in de PKN Dorpskerk van Bloemendaal.
De Algemene ledenvergadering van de CU IJmond stemde deze week in met het voorstel van het bestuur om Frank als lijsttrekker te benoemen. Later dit jaar zal de CU de volledige kandidatenlijst bekend maken evenals het Verkiezingsprogramma voor de verkiezingen in maart 2022.
Het bestuur is verheugd om nu al te kunnen melden wie de lijsttrekker in Velsen zal gaan worden. Voor Leen de Winter betekent dit dat er in 2022 na 8 jaar lidmaatschap van de Gemeenteraad een einde zal komen aan het actieve politieke werk. De benoeming van Frank sluit aan op de eerder door Leen geuite wens om na 8 jaar te stoppen als lid van de Gemeenteraad.
(foto: mark sassen fotografie)