In memoriam Gertjan Huijbens

Gert Jan Huijbensmaandag 06 april 2020 19:24

Wat een verdriet en verlies dat zondagavond 5 april Gertjan Huijbens aan de gevolgen van de besmetting met het coronavirus is overleden.
Als ChristenUnie Velsen hebben wij Gertjan leren kennen als een zeer integer persoon die op kundige wijze en met groot respect voor de personen die tegenover hem stonden interviews afnam. Hij gaf je tijdens zo’n interview het gevoel van veiligheid waardoor je dat kon zeggen wat je wilde zeggen. Een echt gave van hem.

Ook voor Velsen is zijn overlijden een groot verlies. Laatst was ik nog bij een zeer gedreven presentatie van Gertjan over zijn geesteskindjes “School is Cool”, “Playing for succes” en “leren met de WOW-factor”. Het was een genot om hem daarover te horen vertellen.
Ook in het verleden is hij heel maatschappelijk betrokken geweest op allerlei gebied.
Met name zijn muzikale kwaliteiten wil ik daarbij benoemen. Niet alleen heeft hij dat op velerlei wijze gestimuleerd en gepromoot, ook hebben wij heel vaak genoten van zijn eigen spel op de trombone.

Wij wensen zijn vrouw José en zonen Thijs en Huub heel veel kracht en zegen in de tijd die
voor hen ligt.

Gertjan, Dank je wel voor alles !
Rust in vrede.

Namens Fractie en bestuur ChristenUnie-Velsen,