ChristenUnie wil meer investeren in de fiets

Frank-4.jpg
Door Frank Cornet op 7 maart 2023 om 16:56

ChristenUnie wil meer investeren in de fiets

Snel even naar de supermarkt, naar het werk of op een vrije dag snel even de natuur in. De fiets is een ideaal vervoersmiddel dat je op een duurzame, gezonde en goedkope manier van A naar B krijgt. Ook in de toekomst moet dit mogelijk blijven en daarom zijn investeringen in een goede fietsinfrastructuur noodzakelijk. De ChristenUnie heeft op zaterdagmiddag 4 maart middels een manifest aandacht hiervoor gevraagd.

Frank en Michel tekenen ManifestHet manifest werd geheel in stijl gepresenteerd bij de fietspont in Velsen. Fietsponten zijn essentiële schakels in de fietsverbindingen. Dit geldt ook voor de pont bij Velsen en daarom is structurele financiering noodzakelijk. In het verleden heeft de ChristenUnie al succesvol aandacht gevraagd voor financiering van de fietspont bij Ilpendam. De Provinciale Staten besloot daarop extra geld beschikbaar te stellen.

Het manifest werd mede ondertekend door raadslid Frank Cornet uit Velsen. Hij reageert enthousiast: “Op dit moment houden beleidsmakers te weinig rekening met fietsers. Met dit manifest willen daarin een verandering brengen. Ook in onze gemeente zijn fietsvoorzieningen en snelle verbindingen zijn nú nodig. De steun van de provincie is daarin nodig.”

Michel Klein, lijsttrekker voor de komende verkiezingen, is enthousiast: “De ChristenUnie wil de komende vier jaar inzetten op meer rust- en waterpunten voor fietsers, meer financiering voor belangrijke verbindingen en wegen vrijmaken van alle obstakels. Kortom, ruim baan voor de fiets!”

Met de steun voor het manifest toont de ChristenUnie zich opnieuw als de beste fietspartij van Noord-Holland. De vorige verkiezingen kreeg de partij deze titel al toegewezen door de fietsersbond. Ook dit jaar toont de partij zich ambitieus om alle Noord-Hollanders aan het fietsen te krijgen.

En de Fietsersbond is het met ons eens en vindt ChristenUnie de beste fietspartij: zie https://www.fietsersbond.nl/nieuws/christenunie-en-groenlinks-beste-fietspartijen-in-provincies/

Labels: ,